Páginas

dilluns, 13 d’agost del 2012

Trolltunga

L’excursió del Trolltunga es va convertir desde el primer moment en tot un repte, la recomanació és fer-la en dos jornades, es pot fer nit al refugi de Reinaskorsbu, propietat de l’Associació Noruega d’excursionisme (DNT), però és petit, només té 6 llits. L’opció de molta gent és fer nit amb tenda de campanya fins a mig camí i al dia següent anar fins al Trolltunga i tornar, és la opció ideal per a poder gaudir més estona de les vistes.
Nosaltres la varem fer en una jornada i es va fer llarga, molt llarga, de fet varem trigar 12 hores i el tram del final va ser molt dur.
Per anar al Trolltunga o llengua de Troll ens varem desplaçar a Skjeggedal, que és un poblet que pertany al terme municipal de Odda. L’excursió comença a la zona d’aparcament del funicular  Mågelibanen, per cert una mica car 100 kr, per aparcar 12 hores.

El funicular desde fa un parell d’anys esta fora de servei, baaaja!  així que  toca pujar el primer tram a peu que són uns 600 m de desnivell de cop!
Hi ha dos alternatives: agafar el camí marcat amb una T o pujar les escales de servei del funicular, que és la opció que agafava la gent i que varem fer nosaltres (tot i que més tard ens varem assabentar que està prohibit).

Després de 1 hora intensa de pujada pels milers d’esglaons de fusta varem arribar a l’estació, ja tancada, del funicular.

A partir d’aquest punt, trobem una senyal que indica la direcció cap el Trolltunga.

Al cap d'una estona comencem a veure les impressionants vistes del llac que ens aniran acompanyant al llarg de tot el camí. Nosaltres vam tenir sort de tenir un dia solejat que feia que l'aigua agafés uns colors espectaculars, tot un regal per la vista. I tot un privilegi tractant-se de Noruega i el seu capritxós temps, i és que el nostre "gafe" va desapareixent :P

Quan semblava que no arribariem mai, ...a la fi varem arribar a la mítica llengua de Troll!! ... de fet estavem tant cansats que al principi casi no vam reaccionar, però després de recuperar forces fent un petit apat, varem començar a assaborir el moment, per fi, ja haviem arribat. Les vistes eren idíliques, però el més espectacular eren les sensacions que desde l'extrem del roc un mateix podia experimentar, et feia sentir taaan petit...

Si teniu l'oportunitat i no teniu gaire vertigen, no us podeu perdre aquesta excursió, de ben segur que no us decebrà, això si, és molt recomanable fer-la en dos jornades per tal de poder gaudir més estona. Nosaltres al fer-la en un dia, i gaire bé no vam poder gaudir del Trolltunga, ja que ens haguès agradat poder haver-nos quedat més estona.

Aqui us deixem el track que hem pujat al wikiloc