Páginas

diumenge, 17 de febrer del 2013

Tuixent La Vansa - Refugi de Sangonelles

Aprofitem el nostre cap de setmana a Tuixent per fer una altra ruta de raquetes a l'estació d'esquí de fons de Tuixent La Vansa.
En aquest cas agafem el camí de la dreta, que ens portarà fins al Refugi de Sangonelles.

Aquest és el mapa de pistes de l'estació. Nosaltres reseguim el circuit marró que marca el camí de raquetes de neu. El camí està molt ben senyalitzat i només hem de preocupar-nos de seguir les fites de cercles groc i blau. Són uns 6Km de ruta (anada i tornada). Anant tranquilament i fent forces parades, triguem unes 4 hores aproximadament.

Tot just començar l'excursió arribem al Refugi de l'Arp. Des d'allà podem gaudir d'unes vistes inmillorables a tota la serra del Cadí. Hi ha una esplèndida esplanada on els nens tenen un espai meravellós per fer servir els seus trineus.

Continuem caminant i el camí abandona l'esplanada de neu per endinsar-ne en el bosc.
Cal advertir que hi ha un petit punt de la ruta que pot causar confusió i vam ser moltes les persones que ens vam equivocar i vam començar a reseguir unes petjades de raquetes incorrectes. Tingueu en compte que el camí està sempre molt ben senyalitzat, de manera que si començeu a perdre de vista les fites de cercles grocs i blaus, aneu en compte!!! :-)

El camí que vam agafar nosaltres era molt més estret i tenía molt més desnivell, però finalment es creuava amb la pista per la que circula l'autocar de transport que puja desde la base de l'estació d'esquí fins al Prat Llong (el camí gris que figura al mapa de pistes)

Caminem una bona estona per aquest camí planer, i ens trobem amb una deviació (senyalada com un GR en direcció Sangonelles) que ens porta per un preciós camí de neu verge bordejat de pins i que ens durà directe al Refugi de Sangonelles

Un cop arribem al Refugi de Sangonelles, tenim una altra panoràmica impressionat de les muntanyes nevades al fons que ens deixa totalment bocabadats.
A partir d'aquí, el camí de raquetes (camí marró) començar a agafar molt més desnivell per arribar fins al Prat Llong (que està a uns 200m de desnivell). Nosaltres decidim aprofitar per descansar, menjar una mica i donar mitja volta.

Al camí de tornada, si que vam veure la bifucarció de cercles grocs i blaus, de manera que aquest cop agafem el camí de raquetes i tornem cap a l'estació d'esquí :-)

El camí es torna a endinsar en el bosc i reseguiex un traçat d'alts i baixos que ens porten finalment al punt d'inici de l'excursió.

Ha sigut una excursió estupenda. Tot i l'errada de haver-nos despistat en reseguir les petjades de raquetes, ha valgut la pena!