Páginas

diumenge, 31 de març del 2013

Niu de l'Àliga i Fonts del Glorieta

Avui aprofitem per redescobrir una de les excursions més conegudes de les Muntayes de Prades. Coneixerem alguns del salts d'aïgua més macos del riu Glorieta, el Niu de L'Áliga i les Fonts del Glorieta.

És una excursió molt senzilla, molt adecuada per fer-la amb nens petits. En total són 11km (anada i tornada) amb un desnivell total d'uns 300m. Nosaltres vam trigar unes 5 hores (comptant totes les parades i tenint en compte que anàvem a un ritme molt lent). Si només es vol arribar al Niu de l'Àliga, la ruta són uns 8km (anada i tornada) i el camí és molt, molt pla (uns 100m de desnivell)

La ruta comença a l'Ermita del Remei. Per arribar-hi, cal dirigir-se en cotxe al poble d'Alcover i un cop allà seguir les indicacions que marquen la direcció cap a l'Ermita del Remei. Allà hi ha un bar/restaurant i un pàrquing petit. Si no trobeu lloc per aparcar, podeu continuar uns pocs minuts més per la carretera fins arribar a Mas Forés, on hi ha molt aparcament (2€/dia)

Nosaltres començem a caminar desde l'Ermita del Remei i en uns 10 minuts arribem a Mas Forés. Aquesta finca es propietat de l'ajuntament i conserva un antic molí d'oli i un celler. L'any passat van habilitar la zona amb un gran aparcament i taules de picnic i desde llavors s'ha convertit en un centre lúdic preciós, ideal per passar un dia fora i dinar a la muntanya.

Comencem a caminar. El sender és molt pla i molt agradable. Els inicis de la primavera ens comencen a desvetllar un paisatge més florit, deixant enrera el cru hivern

Arribem a una cruilla de tres camins. Hi han diverses opcions per arribar fins al Niu de l'Àliga. El camí de la dreta, que va per dalt (però té més pendent) o el camí de l'esquerra (que és un pel més llarg, però molt pla i va per una pista força ample). Nosaltres agafem el camí planer que va per la pista. Les indicacions no mostren en cap moment res del Niu de l'Àliga, pero cal seguir el camí que senyala "Central (per la pista)"

Seguint el camí de la pista, al cap d'uns minuts trobem que hem de creuar el riu.

Continuem trobant més indicacions del camí. Encara no veiem res del Niu de l'Àliga, pero hem de seguir les senyals que van direcció "Central (per pista)".

Entrem dins de la propietat privada senyalitzada com a Mas d'en Mario. Podem creuar la tanca per un dels laterals de la porta

Seguim el camí tot recte. La pista continua sent ample i plana i finalment finatiza al riu Glorieta.
Creuem el riu i ara si que estem ben a prop del Niu de l'Àliga.

Tot just creuar el riu, trobem en el camí una desviació que ens permetrà arribar al Niu de l'Àliga. No hi cap cap indicació, ni cap senyal de pintura ni res, però arribarem a la cascada agafant aquest camí (o bé desde un camí que surt més endavant desde les runes de l'antiga central hidroelèctrica)

El camí arriba a un petit clar en el bosc. Agafem el camí que baixa i que ens apropa al soroll de la cascada.

I aquí tenim el conegut el Niu de l'Àliga!!! És un dels gorgs més populars del riu Glorieta. Un gorg sota una cascada que permet la possibilitat de banyar-se!!
Nosaltres ens vam trobar amb un grup de nois fent barranquisme i baixant per la cascada!

Fem una parada per dinar i donat que el camí ha sigut tan senzill i no estem cansants, decidim continuar caminant cap amunt.

En pocs metres, trobem les runes de l'antiga Central Hidroelèctrica. Desde les restes d'aquesta antiga central, pel costat dels arcs que aguantaven l'antiga canonada, surt un corriol que també ens pot dur directe al Niu de l'Àliga.

Decidim apropar-nos a les Fonts del Glorieta. Son uns 1,2km i uns 200m de desnivell

El camí està molt ben preparat. Té molts esglaons que faciliten tant la pujada com la baixada.

Arribem al punt on hem de girar per agafar el camí que ens durà a les Fonts del Glorieta. No hi ha cap cartell, només podem veure una senyal de pintura

Un cop arribem al salt d'aigua, podem veure els cartells indicatius de les Fonts del Glorieta

Aquí tenim el meravellós salt d'aigua. És un lloc preciòs (tot i que aquesta vegada hem vist la cascada força menys plena)

Aquí deixem l'enllaç al track que vam pujar al wikiloc