Páginas

dissabte, 23 de febrer del 2013

Mirador de Aransa

Ens hem anat tota la família a Aransa per tal de passar un cap de setmana familiar i poder gaudir de la meravellosa neu que hem tingut aquest any. Especialment els més petits s'ho van passar genial!
A Aransa ens vam allotjar a la casa rural Cal Sandic, molt recomanable per cert. I al dia següent ens vam anar a l'estació d'esquí nòrdic d'Aransa, que es troba a uns 15 minuts del poble.

Aransa és una estació d'esquí nòrdic petita, molt familiar. En aquesta ocasió vam aprofitar també per treure de nou les nostres raquetes de neu i explorar un dels circuits de raquetes disponibles. Tenen dos circuits: Un que arriba als Estanys de la Pera, i un altre que arriba a un preciós mirador. Nosaltres ens vam decidir per la segona ruta, la del Mirador, que era un pel més curta.

La ruta des de l'estació d'esquí al Mirador son uns 7,5Km (anada i tornada) i vam trigar 4hores. 250 de desnivell. El forfait de raquetes costa 3,50€ i s'hi poden llogar raquetes a uns 12-14€ (raquetes+pals).

La ruta comença des de la mateixa base de l'estació d'esquí.

Comencem a caminar i el camí s'endinsa al bosc.

La ruta està molt ben senyalitzada, només cal seguir les fites de cercles fucsia fosforescents pintades als arbres.

El camí es tot pujada, fins que arribem a una esplanada planera que ens desvetlla unes meravelloses vistes a la Cerdanya i que ens permet recuperar les forces

Ja només ens queda l'últim tros de pujada i ens uns 15 minuts podrem arribar al mirador

Finalment arribem al Mirador i les impressionants vistes que veiem ens confirmen que l'esforç de la pujada ha valgut la pena!! Fa una ventada impressionant, però aprofitem per treure el nostre termo, beure'ns un té calentet i menjar-nos un pastisset All-Bran per recuperar les forces :-)

Un cop recuperades les forces, iniciem de nou el camí de baixada que ens ens porta a l'estació d'esquí.

Ha sigut una excursió preciosa. Aquí deixem l'enllaç al track que vam pujar al Wikiloc